Інклюзивна освіта



Форми роботи для розвитку пізнавальної діяльності з учнями з ООП
            Для того, щоб учні з особливими освітніми потребами на уроках української мови та літератури швидше адаптувалися в учнівському середовищі та розвивали фонематичний слух,навички звуко – буквенного аналізу і синтезу,логічне мислення, для виправлення недоліків мовлення,  для концентрації уваги пропоную деякі види робіт :
1.     Гра «Я  чарівник»                                                                                                  На дошці записані слова, учитель  пропонує змінити слова, замінивши однією буквою:                                                                                                                Коса – роса, ніс – ріс , кіт – піт
2.     « Будь уважним»                                                                                            Записане  слово учні читають і запам’ятовують , потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, говорять,що змінилося в слові:                                                                                                                    Сир – рис, кіт – тік, пилка – липка
3.     «Лови звук»                                                                                                   Учитель читає слова, а учні плескають у долоні ,почувши звук, що визначив учитель
4.     Гра «Скільки?»                                                                                                     Діти слухають слова, прочитані вчителем, а потім за допомогою  карток з цифрами показують, скільки звуків і букв у цьому слові
5.      «Накопичення»                                                                                            Дається слово,а з нього потрібно утворити якомога більше слів, не повторюючи букви:                                                                                                         удосконалення – доля, коса, носок і т. п.
6.     « Візьми віник» У даному слові вимести зайві букви,які повторюються упрцадісптцуь – радість
7.     «Ланцюжок» Від  поданого слова утворити нові слова на ту букву, якою  слово закінчилося:                                                                                                         сон – нога – абрикос – слива – ананас – сіль
8.     «Лови слово»
     Учні повинні визначити дію та ознаку:
     Сова літає, а змія ( повзе)
     Сорока скрекоче, а ворона ( каркає)
     Лимон кислий, а цукор (солодкий)
     Перець гіркий, а сіль( солона)
9.     «Зайве слово»
Діти повинні знайти  зайве слово:
Хоробрий, злий, сміливий, відважний
Лимон, апельсин, банан, огірок
 Хліб, сир, молоко, сметана  
10.«Знайди рядок»
   Учитель читає речення з тексту, а учні шукають і дочитують
11.«Хто зайвий?»
   Учитель називає героїв прочитаного твору і навмисне додає героїв з іншого твору. Потрібно визначити, хто зайвий. Це дає можливість перевірити, як учні засвоїли зміст твору.
Це тільки незначний перелік вправ, які допомагають розвивати пам’ять, кмітливість, уміння порівнювати,узагальнювати.

Немає коментарів:

Дописати коментар