Форми
роботи для розвитку пізнавальної діяльності з учнями з ООП
Для того, щоб учні з особливими освітніми потребами на
уроках української мови та літератури швидше адаптувалися в учнівському
середовищі та розвивали фонематичний слух,навички звуко – буквенного аналізу і
синтезу,логічне мислення, для виправлення недоліків мовлення, для концентрації уваги пропоную деякі види
робіт :
1.
Гра
«Я чарівник» На дошці записані слова, учитель
пропонує змінити слова, замінивши однією буквою:
Коса – роса, ніс – ріс , кіт – піт
2.
«
Будь уважним» Записане слово учні читають і запам’ятовують , потім
заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, говорять,що
змінилося в слові: Сир – рис, кіт – тік, пилка – липка
3.
«Лови
звук»
Учитель читає слова, а учні плескають у долоні ,почувши звук, що
визначив учитель
4.
Гра
«Скільки?»
Діти слухають слова, прочитані вчителем, а потім за допомогою карток з цифрами показують, скільки звуків і
букв у цьому слові
5.
«Накопичення»
Дається слово,а з нього потрібно утворити якомога більше слів, не
повторюючи букви: удосконалення
– доля, коса, носок і т. п.
6.
«
Візьми віник» У даному слові вимести зайві букви,які повторюються упрцадісптцуь
– радість
7.
«Ланцюжок»
Від поданого слова утворити нові слова
на ту букву, якою слово закінчилося:
сон – нога – абрикос – слива – ананас – сіль
8.
«Лови
слово»
Учні
повинні визначити дію та ознаку:
Сова
літає, а змія ( повзе)
Сорока скрекоче, а ворона ( каркає)
Лимон кислий, а цукор (солодкий)
Перець гіркий, а сіль( солона)
9.
«Зайве
слово»
Діти
повинні знайти зайве слово:
Хоробрий,
злий, сміливий, відважний
Лимон,
апельсин, банан, огірок
Хліб, сир, молоко, сметана
10.«Знайди рядок»
10.«Знайди рядок»
Учитель читає речення з тексту, а учні
шукають і дочитують
11.«Хто зайвий?»
Учитель називає
героїв прочитаного твору і навмисне додає героїв з іншого твору. Потрібно
визначити, хто зайвий. Це дає можливість перевірити, як учні засвоїли зміст
твору.
Це тільки незначний перелік вправ, які допомагають
розвивати пам’ять, кмітливість, уміння порівнювати,узагальнювати.
Немає коментарів:
Дописати коментар